onsdag 26 november 2008

The Knuff world

Man ska vara med i The Knuff world!

The Knuff World består av

Knuff.se söker igenom och analyserar svenska bloggar

Varje dag indexeras och analyseras tusentals inlägg från svenska bloggar för att ge besökare av denna sajt (Troligen menas www.knuff .se)  en knuff i rätt riktning mot vad svenska bloggare tycker är aktuellt. Knuff.se erbjuder en vanlig genomsökning av dessa bloggars inlägg, men även avancerade analyser som bl.a. tipsar dig om vilka ord, nyheter, blogginlägg, böcker, videoklipp eller filmer som svenska bloggare skriver mest om just nu.

Knuff.se är mittpunkten i ett nätverk av svenska bloggportaler som för övrigt består av:

  • Bloggar.se - blogginlägg kategoriserade med beskrivande nyckelord.
  • Bloggkartan.se - bloggar placerade på en Sverigekarta.
  • Intressant.se - ett försök att samla ihop lite mer välskrivna blogginlägg.
  • Nyligen.se - nyligen uppdaterade bloggar.

Ju mer jag läser om Knuff, desto mindre begriper jag. Därför har jag "The Knuff World" som avsiktligt nedsättande( i modernt språkbruk "dissande") rubrik.
Jag tror, att min blogg "Jönsson tycker" är registrerad hos Knuff.se.
Men det verkar vara så, att om man vill ha sitt senaste inlägg registrerat hos Knuff.se, ska man (efter varje nytt inlägg!) pinga "Nyligen.se". Otroligt primitivt!

Knuff.se förordar webbverktyget "WordPress", och anser andra webbverktyg som sämre lösningar. Jaha, så kan det vara, det vet jag inget om. Jag har från början använt Googles "Blogger", som definitivt inte är perfekt, men som flitigt används.

Knuff är i min värld svårt att förstå... Det kan ju bero på att jag är dum...

Inga kommentarer: