lördag 22 november 2008

Att arbeta för tolerans

Artikel HD,  ,

I min värld bör allt göras för att minska konflikten mellan invandrare och etniska svenskar. Därför ser jag mycket gärna artiklar av den här typen.
Min principiella inställning till invandring har jag deklarerarat i ett tidigare inlägg. Som många andra anser jag vår invandringspolitik närmast katastrofal. Min lösning är invandringspolitiken ska bygga på arbetskraftsinvandring, inte asylskäl. Asylskäl ska  normalt begränsas till "kvotflyktingar".

Så länge som invandringen baseras på asyl, eller asylliknande skäl, kommer invandrarna att betraktas med stor misstro. Men om svenska folket får klart för sig att vi behöver våra invandrare, så kommer invandrarnas status att höjas, och det blir mycket svårare att agitera för att de ska kastas ut, att de inte är välkommna, att de inte hör hemma här.

Självfaller kommer en sådan ny invandringspolitik inte att lösa alla problem, men det kan kanske vara en början till en seriös ventilering av problemen.

Inga kommentarer: