fredag 31 oktober 2008

Klimat

Artikel i Svd
Jag börjar tro att SvD har skapat en artikelserie om klimat, överkonsumtion eller vad det nu kan vara.
Artikelserien kan heta "Backa världen", och kan tills nu ha två delar:
  • Del 1 Stenåldersvurm
  • Del 2 Visst hopp 
DN har sen lång tid en artikelserie om klimat, och den är ganska bra.

Sällan har jag sett något mera virrigt än SvD möjliga nya artikelserie.
Jag bryr mig inte om att kommentera alla misstag som gjorts, utom två:

Ganska vettig artikel, tycker jag. Men jag vill inte bara veta att han/hon är forskare,  jag vill hans/hennes CV så att jag har en chans att värdera artiklen.

Jag är förvånad över SvD oprofessionella hantering av sin nya artikelserie om klimat eller vad det kan vara. Nog förtjänar klimatfrågan en vettigare hantering?




Inga kommentarer: