lördag 17 oktober 2009

Malmö - oroliga områden

http://sydsvenskan.se/malmo/article558755/Vittne-backar-efter-hot.html

Det mest kända oroliga området i Malmö är naturligtvis Rosengård. Om Rosengård har jag tidigare publicerat en karta, som visar var orolighetena skedde.

Nu tillkommer stadsdelen Holma. Fakta om Holma ser du nedan:
http://sites.google.com/site/larsjohanjoensson/malmoe/holma

Men det är inte "fakta om Holma" som jag vill tala om just nu. Faktiskt trodde jag att artiklen skulle handla om det senaste mordet, men alls icke! Artiklen är nästan oläslig - rörig, minst sagt! Inte heller detta är det jag vill tala om...

Vad jag vill tala om är,  att med det stora antal mord som sker i Malmö borde Sydsvenskan
göra det lättare för sina läsare att följa morden.
Varför inte mord per datum? Holma skulle då hamna på ca augusti 2009


Låt mig tillägga, att detta är ett experiment. Jag har funnit Google sites - ett "verktyg" från Google, som gör det möjligt att skapa en "hemsida", dvs en generell webbplats - utan att använda HTML. En blogg som min "Jönsson tycker" är inte en generell webbplats.
En fördel med Google sites är att jag kan lägga in större kartor och bilder.

Inga kommentarer: