fredag 2 oktober 2009

Näset - översvämmning

http://sydsvenskan.se/omkretsen/vellinge/article554491/Forr-eller-senare-maste-man-lamna-Naset.html?refp=554496

Den här artiklen vill jag gärna kommentera, men det saknas Tvinglymöjlighet. Så detta är ett rent experiment...

Glädjande nog fungerade experimentet!
Läget var, att den lilla klickbara rutan Bloggat saknades. Den har jag alltid använt för att komma till Tvingly - Ping your Blog.

I stället skrev jag på vanligt sätt in inlägget i Word, publicerade det till min blogg med Windows Live Writer, och lade in min vanliga rubrik med tankstreck. Väl publicerat till min blogg, klickade jag på min rubrik och fick min URL-referens, som jag kopierade till Urklipp.

Jag återvände till Sydsvenskan - här fanns fortfarande ingen liten ruta Bloggat. Så jag gick direkt till Twingly, letade upp Ping Your Blog och pingade.
Redan efter några minuter fanns det en liten Bloggat-ruta som ledde till mitt inlägg!

Inga kommentarer: