torsdag 26 februari 2009

Höganäs - med naken rumpa

Artikel HD

Ni har naturligtvis läst om Utvecklingscentrum i Höganäs.  Om Filippa, som råkade få ett privat samtal inspelat på sin mobil. Höganäs kommun är varken Peter Kovacs eller en t.f personalchef. Det tillkommer den ansvariga nämnden att vidtaga de rättelser, de anser nödvändiga. Envar kan inse, att förtroendet är rubbat. Jag arbetade tidigare i motsvarande organisation i Bjuvs kommun, och där hade vi inget av denna negativa attityd till arbetssökande.
Jag kan inte lista ut under vilken nämnd Utvecklingscentrum sorterar - hemsidan kunde, som vanligt för mindre kommuner, vara bättre!

Det är dock där ansvaret ligger. Jag hoppas att nämnden inser och tar sitt ansvar... Vad den ska göra? Det är inte min sak att uttala mig om, förhoppningsvis är den ansvariga nämnden beredd att skydda kommunens goda rykte bland arbetssökande.