torsdag 5 februari 2009

Polismännen - sagt och bort ha sagt

SDS, SvD, DN

Vad polismännen sade:

- Blattadjävlar!
- Den lilla apajäveln. Ska jag göra han steril när jag får tag i han?
- Ja han ska ha sig duktigt med stryk så han inte kan stå på benen.
- Jag håller med han gubben på ICA i Vellinge. Ni är komna till fel kommun blattadjävlar!

Vad polismännen borde sagt:

- Missledda, socialt utsatta ungdomar!
- Ack, den lille missledde! Ska jag ta ett samtal med hans socialsekreterare när jag får tag på honom?
- Ja, jag önskar han haft en tryggare uppväxt.
- Jag håller med den gamle mannen på ICA i Vellinge: ”I den här kommunen har vi inte sociala resurser att hjälpa er, era stackare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Dagens skratt!

From Sweden with Grief sa...

Mycket fyndigt och välformulerat, verkligen dagens goda skratt! Tack för det!

Lars Jönsson sa...

Tack för era kommentarer!