fredag 21 augusti 2009

Gadgets - augusti 2009

Jag har under augusti 2009 lagt till tre nya ”grejor”(widgets, gadgets, HTML-snuttar)
Inte vet jag vad det är – men det innebär utökad funktionalitet.

Den första var att göra textmassan i min blogg sökbar för Google. Jag vill minnas att det var en
standard-gadget hos Blogger, dvs blogspot.com. Det verkar finnas två versioner av Blogger, det är därför jag preciserar mig.

Gå till ”Layout”

Redigera inläggInställningarLayoutTjäna pengar

Sen till ”Lägg till en Gadget”

clip_image002

Leta upp standard-gadgeten ”Sökruta”

clip_image004
Sen kommer jag inte ihåg hur jag gjorde, men det var inte svårt.

Väderinformationen var lite värre. Den installerades som en google-gadget.

Jag vill minnas att den första installationen inte fungerade, och att jag var tvungen att experimentera.

Just nu 2009-08-21 kl 18 fungerar den inte. När den fungerar är den ganska vettig.

Den sista ”grejen” jag lade till var ”FlagCounter”
Här valde jag att posta informationen till Blogger – ja, det fanns en sådan möjlighet!

Dock krävde det lite experimenterande, som jag inte kommer ihåg.
Äldre besöksstatistik inkluderades inte. Innan FlagCounter installerades hade jag haft besök från 67 länder, men dessa länder ser jag inte…

Inga kommentarer: